Psst! Klik på en flamme nær dig, og se information på brandstationen.

Indtast din adresse

Find en brandstation nær dig

ANDET

Relaterede links

Om kampagnen

Mange kommuner har i de senere år haft problemer med at rekruttere tilstrækkeligt mange deltidsansatte og frivillige brandmænd

Kampagnen startede i 2010, hvor Beredskabsstyrelsen, Foreningen af Kommunale Beredskabschefer, Landsklubben For Deltidsansatte Brandfolk og Falck lancerede kampagnen ”Fem minutter til forskel,” med henblik på at få flere til at melde sig som deltidsbrandfolk.

Beredskabsforbundet står for ansvaret med udmøntningen af kampagnen, som blandt andet også skal sørge for at der hverves frivillige brandfolk til brandværnene i Sønderjylland.

Kampagnen skal ligeledes skabe stolthed i egne rækker og være med til at fremme arbejdsgivernes forståelse for og accept af at have deltidsansatte og frivillige brandfolk ansat i deres virksomheder. Og så skal kampagnen i det hele taget være med til at fortælle om den store samfundsopgave, deltidsansatte og frivillige brandfolk er med til at løse døgnet rundt – over hele landet.